bron

bron

söndag 21 augusti 2011

Ett experiment..

<meta http-equiv="CONTENT-TYPE" content="text/html; charset=utf-8"> <title>
Jag har varit så himla onyttig på sista tiden. Godis, chokladpudding, glass, läsk och skräpmat. Jag har nått en punkt då jag börjar känna att det är nog.

Jag har inte tränat ordentligt på länge.
Förutom att jag och Josefine spelar squash (världens roligate).
Men nu är det ändå något vecka sedan,..

Summan av det hela är i alla fall att jag känner mig..
Segare
tröttare
och
inte orkar lika mycket.
Plus att jag har börjat lägga på mig lite. (inte överdrivet mycket, men så pass att det stör mig).

Jag ska därför göra ett expreiment..
Jag ska se vad som händer om jag börjar träna och äta nyttigare under en månads tid.

Plan:

Maten:
Jag kör ingen överdriven diet direkt. (Jag tror inte på dieter).
Men tar man bort pizza, hamburgare, kebab, godis, läsk och efterätter så kommer man ganska långt.

Jag har gjort det förr..
Tagit en eller två månader utan skräpmat och efter ett tag går det ganska lätt..
Först kan man ha lite sockersug och dylikt,,
Men efter en vecka eller två så försvinner det..

Och sedan så bara flyter det på,,

Det svåraste är att man:
1, känner sig lite tråkig.
2, Får tacka nej när man blir bjuden på onyttigheter. ( Man får tala om det för familj, vänner och dylikt i förväg så de vet att man inte äter vissa saker ;)
2, Inte får bryta det. (Gör man undantag blir det svårare att fortsätta).
3, Måste lägga tid på att göra annan mat även om man är trött och grinig.

Träningen:
Jag gillar att träna.
Emellanåt har jag riktigt flyt och förra hösten tränade fyra gånger i veckan.
Älskar att befinna mig i träningsflow.
Men.
Jag har kommit ur mitt flyt och det var länge sedan jag var på Friskis.

Dock ska det bli ändring på det.
Imorgon är det jag som går och tränar!!!

Uppdrag:
Ta bort skräpmaten.
Träna minst två gånger i veckan.

Mål:
Bli piggare
gladare
starkare
och
Gå ner lite i vikt.

Startdatum: NU!. Den 21 augusti klockan 21.40.
Slutdatum: Den 21 september.


Vi får se hur det går.. ! (kommer hålla er uppdaterade).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar