bron

bron

onsdag 19 september 2012

Ett brev till framtiden

                                                     (Min mobilkamera kan inte det här
                                                     med mörker).


Nu postar jag mitt sista brev till Östran.
Kontraktet med min underskrift som talar om att jag är varslad.

Känslorna är blandade.
Ibland ledsna. 
Ibland glada.
Ibland hoppfulla.

I min värld är ett förlorat jobb inte hela världen.
Kanske är jag så lugn för att jag är luttrad.
Östran/Nyheterna är trots allt min tionde journalistiska arbetsplats.

Kanske är jag också lugn då jag har många plus på min sida.
Jag ser en del möjligheter.
Jag har självförtroende, styrka och erfarenheter.
Och en dröm.. en dröm som jag verkligen hoppas kunna uppfylla nu.

En del av mig kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite kittlande.
Det är lite spännande.
Och lite intressant att inte veta sin framtid.

Vad händer nu?

Vad händer sedan?

Vad händer imorgon?


Ja.
Jag är faktiskt lite nyfiken.
Vad döljer sig där?
På andra sidan.
I framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar