bron

bron

onsdag 5 september 2012

Varslad


Jag äter skräpmat.
Varför?
För att jag kommer ha gott om tid att träna snart.
Varför ?
För jag att precis har blivit varslad.

Helt fantastiskt.
Idag gick jag till jobbet som icke-anställd.
Ändå blir jag varslad.

Jag är lite förvånad över att jag, som ändå bara är vikarie, kunde bli varslad.
Men tydligen så kunde jag det då jag var inlasad.

Orsaken är dock rimlig.
De ska spara in fem miljoner.
Och det är troligen fler som får gå.

Min reaktion efter beskedet var att bli handlingskraftig.
Jag har lite planer.
Jag har lite idéer.
Och jag har ringt journalisternas fackförbund och kollat upp mina rättigheter.

Jag har också fått veta att jag har rätt att arbeta på de andra tidningarna i koncernen.
Vilket känns som en stor lättnad.
För annars hade det varit lite tyngre.

Nu får vi se vad mitt nästa drag blir..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar