bron

bron

måndag 22 oktober 2012

Konsten att fylla på med energi

                                         Hittade dessa söta ljuslyktor på Netto.


Upp och ner. 
Bak och fram. 
En känslomässig berg- och dalbana.

Den första veckan som arbetssökande var ärligt talat ganska skön. 
Jag hade kvar tempot och energi.
Satsade på att gå upp tidigt, göra saker som jag inte hinner annars. 
Träna. 
Må bra. 
Och jag kände mig samtidigt lugn med vetskapen att jag trots allt ska jobba på Kalmar Läns Tidning från den 29 oktober till den 2 november. 
(En fot in på en tidning där jag verkligen vill vara! :)
 
Men vecka två som arbetssökande var jag lite segare.
Det är lätt att tappa fokus när man blir arbetslös (Spela TV-spel en hel dag börjar kännas lockande) och de första dagarna under vecka två började jag tappa fart och energi.

Men som tur var kom några vänner/tidigare kollegor på att vi kunde ge oss ut på en kanottur under kvällstid mitt i oktober. Sagt och gjort!

Det blev en fin tur.
Vi började paddla när solen gick ner och sedan fortsatte vi i mörker förbi en upplyst Ölandsbro, paddlade i månljuset och följde upp med fika hemma hos mig.
Så himla mysigt det var och efter det kände jag hur min energi kom tillbaka! :)

                                          Ett härligt upptåg med goda vänner :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar