bron

bron

onsdag 21 november 2012

Att slösa med livet

-->
En paus från ekorrhjulet.


En av mina favoritförfattare håller på att gå in i väggen
Förutom den irriterande detaljen att jag troligen får vänta länge på nästa bok
Så slår det mig också
Hon är verkligen inte ensam.

Jag har arbetat länge i journalistvärlden.
Och jag ser det överallt
Hela tiden.

'Jag har vänner, bekanta och tidigare kollegor.
Det är många som bara rusar på.
Springer springer, springer.
Och sjunker allt djupare.

Nu.
När jag står bredvid.
Nu.
När jag tillfälligt står utanför det snurrande ekorrhjulet.
Så kan jag se allt så tydligt.

Och jag kan inte låta bli att förundras lite.
Hur kan man göra så?
Hur kan man välja att slösa bort sitt liv?
Hur kan man bara strunta i att andas. 
Hur man man bara strunta i att leva. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar