bron

bron

tisdag 1 januari 2013

Tusen frågor men bara ett svar


Idag var det dimma både i Kalmar och i tankarna.


Jag är timvikarie igen.
Plötsligt slår det mig med full kraft och frågorna snurrar i 180.

* Vad ska jag göra nu?
* Ska jag ska satsa alla mina kort här eftersom det är här jag verkligen vill vara?
* Eller ska jag försöka få det där journalistvikariatet i en annan stad som jag har fått hintar om?
* Hur länge vågar jag vänta?
* Är det läge att öppet gå ut med min stora dröm nu?
* Eller riskerar jag i så fall att mista min andra dröm?

Under nyårsnatten, när jag fann mig själv balanserade på vår soffkant för att kunna klappa Sten i katträdet, snurrade alla dessa tankar runt i mitt huvud när jag plötsligt kände hur någon kom smygande.

Det var herrn.
Han slog armarna runt min midja, lyfte mig upp i luften och snurrade mig runt runt i vardagsrummet.

Jag må ha tusen frågor i huvudet men jag har bara ett svar:

* Jag älskar min Magnus, mitt Kalmar och mitt Öland. Det är här jag vill leva och bo* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar