bron

bron

måndag 25 februari 2013

Idag valde jag att bara vara...



Idag gav jag upp.

Jag plockade fram mina skidor idag.
Jag var laddad.
Jag var redo att ge mig ut i spåret.
Två mil skulle jag köra.
Minst.

Så jag kör hela vägen till spåret i Nybro.
Kletar på valla.
Spänner på mig skidorna.
Och ger mig iväg.

Men.
Efter bara någon kilometer.
Så tar det stopp.
Det har gått trögt från början,
Men när jag kommer till backen,
så står jag plötsligt still.

Jag står där,
helt still,
i den lutande backen,
Och tar ett beslut.
”Idag ger jag upp”.

Jag tar av mig skidorna.
Sneddar över djupa snöpartier
och ignorerar ljudet,
ljudet av min pipande runkeeper som talar om att jag har en hastighet på 20 min/km.

I bakhuvudet finns vetskapen att klockan är tidig.
Jag skulle kunna hinna till ett Friskispass.
Men jag ignorerar det.

Istället åker jag hem.
Lägger mig i soffan.
Bestämmer tid för fika med Josefine.
Och bara struntar i att vara duktig.

”Ibland,
om så bara för en dag,
får man faktiskt välja att ge upp.”

"Ibland,
Om så bara för en sekund,
får man faktiskt välja att bara vara."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar