bron

bron

måndag 18 mars 2013

På djupt vatten (eller ja, fyra meter i alla fall)

Det luktar klor hemma i vår lägenhet just nu.
Och i vårt badrum ser det ut så här: 

Badrummet är fullt med simfenor och dyktillbehör.

Det är nämligen så att jag och herrn håller på att ta dykcertifikat.
Dels så är vi ju båda djurnördar, dels så är det väldigt kul att göra något tillsammans. <3

Även om vi har lite olika mål:
Magnus är sugen på att dyka vid något av vraken utanför Öland.
Medan jag tycker det verkar lite läskigt med svenska vatten.
Jag menar
Mörkt, kallt och otäcka gäddor som lurar på botten. (Gäddor kan faktiskt bli väldigt STORA).

Själv är jag lite mer sugen på korallrev.
Turkost varmt vatten och färgglada fiskar.
(Det här med att det kan finnas hajar och giftiga fiskar känns inte lika farligt ;).

Men
Mitt mål är i alla fall att i framtiden kunna dyka med Magnus vid något korallrev och verkligen njuta av det <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar