bron

bron

måndag 6 januari 2014

Ett spännande projekt..

Det blir en del. :)

Några dagar innan nyår,
på City Gross,
med en stor kundvagn framför mig,
Och en känsla av
förväntan....

Jag hade en inköpslista med mig,
Och med bestämda steg gick jag runt i butiken,
Och fyllde min vagn,

Jag fyllde den med stora kattsandspåsar,
Flera paket högpastöriserad mjölk,
Fem kilo potatis
champangeglas för en krona styck (ja, de är av glas, och ja, jag är fett nöjd).
Och saker från fysdisken som gav mig svindlande vuxenpoäng.

Jag kände mig nöjd,
Upprymd och ivrig..

För jag har bestämt mig,
januari månad år 2014,
är månaden då jag ska...

1. Undvika att ständigt springa och småhandla i närmaste dyra närbutik.
2. Skriva matlistor och veckohandla på City Gross eller Giraffen.


Kort och gott:
Januari månad år 2014 är månaden då jag ska ta tillbaka kontrollen,
Kontrollen över min vardagsekonomi!

Så himla gott är det inte med mikrogröt ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar