bron

bron

tisdag 7 oktober 2014

Mitt nya jobb. Mitt drömjobb ;-)


Det magiska ögonblicket då det slår mig att jag verkligen är fast statligt anställd.


Jag har fått hundratalet gratulationer. 
Jag har skrivit mitt namn på ett papper, 
Och fått det bekräftat från samtliga chefer.

Men det är först nu,
en helt vanlig onsdag,
När jag sitter och skriver ihop en kallelse till ett möte,
som det plötsligt slår mig.

*Pang* Vad lycklig jag är just nu.
*Pang* Här sitter jag på ett kontor i Kalmar och har världens roligaste jobb.
*pang* Av 76 sökande var det jag som fick detta drömjobb.

För ja, 
Mitt nya jobb som administratör är verkligen mitt drömjobb,
då jag: 

sätta upp skyltar=administratörsjobb

* Tillverkar flygblad, affischer och enkäter i Indesign.
* Uppdaterar webben
* Skriver om vetenskapliga texter populärvetenskapligt.
* Tar emot besökare
* Tar anteckningar vid möten
* Är kontorets hustomte
* Bygger enkätverktyg
* Beställer resor
*koordinerar möten
* Vattnar blommor
* Är kontorets problemlösare och hjälper till med ALLT som dyker upp :)

 Kort och gott, 
JAG ÄLSKAR DET. 
Och då jobbet dessutom är en fast statlig tillsvidaretjänst innebär det också: 

* Trygghet (och möjligheten att planera mitt liv)
* Jobb måndag-fredag 8-5
* Sex veckors betald semester
* Alltid lediga röda dagar, klämdagar och högtidsdagar (midsommar, julafton)
* Supertrevliga kollegor
* Riktigt bra chefer
* 15 minuters cykelavstånd till kontoret (10 i medvind)
* Och kontor på Varvsholmen i Kalmar med utsikt över Kalmarsund och
  Ölandsbron. <3

Så,
Vi kan väl säga såhär,
Efter fem års slit som journalistvikarie med längre och kortare vikariat,
så har jag hittat guld..
Jag har hittat mitt drömjobb :-)

Utsikten från vårt kontor ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar