bron

bron

tisdag 26 september 2017

Det där med att samla hets-perfekt-poäng.. ?


Vår fina fullt fungerande vedspis som
vi gjorde lussebullar i förr-förra julen...
(Innan barn kan tilläggas :)
=  Många perfekt-hets-poäng.. 


Samtidigt i verkligheten...

vår lilla provisoriska-men-
fullt-funktionella-tills-vi-renoverar
-någon-gång-i framtien-spis..
= Inte lika många poäng.. ;)


























Nyrenoverade kök,
Perfekta hem
Och långa diskussioner om små inredningsdetaljer

Folk som skapar,
målar, pysslar och gör långkok
Loppisfynd, designprylar och avancerade maträtter

Och ja,
Jag gillar när folk skapar för att de tycker om det,
för att det ger dem energi..

Och jag känner många med fantastisk känsla för inredning,
Som älskar att laga mat,
Som älskar att fynda, måla, inreda och sy...

Och missförstå mig inte,
Jag blir både imponerad och inspirerad
När folk lagar, skapar och har fina hem

Men ibland,
Så kan jag känna..
Att det finns en liten... hets..

Är det bara jag?
Eller finns det en liten stress,
En liten press,

En strävan...
Att göra mer.. bättre..
En ständig önskan,
Om att alltid vara perfekt!

Och
Den känslan..
Kan ibland göra mig..
En aningens aningen trött!


Jaja, både gott och mysigt
blev det i alla fall,
Den där gången för två
år sedan.. när vi bakade i
 vedspisen ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar