bron

bron

onsdag 4 oktober 2017

Frisk luft

Ljuset som spelar i löven.













Det blåste ganska friskt på Öland idag,
Och då det var lite ruggit ute,
Så hade jag egentligen tänkt stanna inne..

Men då lilltjejen inte kom till ro och behövde sova,
Så tog jag till slut fram barnvagnen,
Krånglade på hennes mössan och små små vantar (så söta)
Och gav oss ut i blåsten..

Och oj,
Vad skönt!

Den där friska, kalla luften,
Suset i träden.

Löven som börjar skifta färg,
En rovfågel.. (Eller tre för att vara exakt)
Som svävade ovanför oss..

En liten höna som kikade ut genom en häck,
Nöjt spatserade den omkring..
Fri i sin trädgård.. (lyckligt ovetande om rovfågeln ovanför)

Och det slår mig,
Det här livet,
Vad lyckligt lottade vi är, som bor här,
På landet <3


Min vanliga springrunda bakom huset. Både räv och rådjur
korsar min väg ibland <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar