bron

bron

fredag 24 november 2017

Balansen mellan familjen, jobbet... Och.. Katten.

Mysstund med vår ena katt Rut. Blir så
sällan man hinner gosa med odjuren numera.
























Klockan är 00:14
Lilltjejen har äntligen somnat,
Efter... vad vi kan kalla.. en mindre lyckad läggning.. som började ungefär vid 19:00-tiden.

Både Magnus och lilltjejen slockanade precis nu,
Exakt samma ögonblick,
Och nu ligger man här, själv och vaken,
Och har följande två alternativ..

1. Somna själv (Mycket lockande)
2. Gå upp, kliva i sin OnePiece och ha en liten stund med egentid..

Jag klev i alla fall upp för att borsta tänderna,
När jag hittade vår ena katt Rut ihoprullad i soffan,
Och tog då beslutet att stanna uppe en stund för att kunna gosa lite med henne..

För våra katter,
Det är just en av de sakerna,
Som man inte hinner med nu när man har både liten tjej och heltidsjobb,

Så nu sitter jag här.. bloggar
Gosar med katterna,
Och funderar åter igen på hur jag ska lösa den där magiska formeln,
Den här balansen mellan jobbet, familjen och hemmet.

Och ju mer jag klurar på denna gåta,
Desto säkrare blir jag i mitt beslut..
Att jag ska gå ner i arbetstid nästa år (Lutar åt att vara ledig på fredagar)

Så att jag hinner,
Hinner umgås med min man, lilltjejen och odjuren,
Och kanske till och med hinner med lite hus, trädgård och mig själv...

Och ja,
Det känns... Som en mycket bra plan  <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar