bron

bron

söndag 26 november 2017

Man vet att man är en småbarnsförälder när...

Eee.. jo det undrar jag också. Jag tror det har något att göra
med att hans skrivbord ligger nära skötbordet. Men jag är inte helt säker.. 


1. När ens äkta make säger:
- Älskling, jag har funderat i några dagar nu varför vi har haft en ketchupflaska i soffan, och nu undrar jag varför den står på mitt skrivbord?



Varje gång..

2. När man på söndagsmorgonen hittar det där glaset vin man skulle unna sig på lördagskvällen och det bara är halvt urdruket... (varje gång)


Men vi kan väl säga såhär, 
Att november månad.. har varit en ganska så tuff månad..

Min man har varit sjuk,
Och sedan åkte han på ett kraftigt ryggskott
Vilket inte rimmar så jättebra med en vild liten ettåring..
(Som dessutom har varit väldigt klurig att få i säng den senaste tiden)

Jag har kunnat jobba ändå då vi fått stöttning av min mamma och mina svärföräldrar..
Men det har ändå tagit en del på oss..

Och jag har haft en arbetstopp på jobbet,
Samt en ständig liten stress i kroppen att jag inte riktigt hinner med,
Både i jobbet och i hemmet..

Och jag som vanligtvis,
Är en person som inte gnäller över småsaker
Känner ändå,
Att den här månaden
Har varit lite tuffare än vanligt

Dock,
Så tror och hoppas jag,
Att det snart vänder,

Och idag,
Så tog jag och Magnus äntligen tag i hemmet,
Som blivit kraftigt eftersatt de senaste veckorna...
Då vi inte hunnit och orkat med..

Vi rensade ut.. Storstädade.. 
Eller okej, det var mest jag som röjde och städade
Då Magnus såg efter lilltjejen och haltade runt lite med en golvmopp och sitt onda ryggskott..

Och även om det var lite slitigt,
Så var det så himla skönt,
Att äntligen ha ett hem.. där vi kan andas igen.. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar