bron

bron

onsdag 2 oktober 2013

Nu satsar jag... på mig själv!

Det blev en springtur på Stensö idag, så himla vackert.

Just nu har jag tid,
Tid att satsa på mig själv.
Tid att fundera på vad jag vill göra med mitt liv. 

Jag är timvikarie igen,
och trots att jag redan har gått hemma i flera veckor,
så har jag inte fallit,
inte fallit ner i det djupa hål,
som är så lätt att snubbla ner i när man går sysslolös.

Istället är jag väldigt fokuserad.
Jag känner mig stark.
Och om jag ska vara helt ärlig,
den tiden som jag har för mig själv just nu,
den känns väldigt välbehövlig.

Jag satsar på att må bra,
Jag satsar på att träna
och jag satsar på att umgås med nära och kära.

Jag vägrar att hetsa, stressa och glömma bort mig själv.
Istället tar jag ett steg tillbaka,
tackar nej till sådant som inte känns helt rätt, 
och lägger energi på det jag verkligen vill göra.

Det är egentligen ganska enkelt.
Det får bära eller brista.

"Jag vet vad jag vill och nu satsar jag på min dröm. Det är jag värd".


Sten vet också vad hon vill. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar