bron

bron

onsdag 18 december 2013

Hårda tider..

Man vet att man är inne i en fattig period av sitt liv när man: 

1. Går till Netto på måndagsmorgonen, köper ett paket havregryn för 13 riksdaler och känner sig helnöjd. Helnöjd för att man kirrat frukost "mikrogröt" de sista sju dagarna fram till löning.


Tur att jag hade en burk lingonsylt hemma.


2. Blir erbjuden tre dagars jobb i Oskarshamn och innan man tackar ja måste gå ut till bilen och kontrollera bensinmätaren så att man vet att man kan ta sig dit och hem. 

Det borde räcka ett varv till.

                                 Varför då denna regression till studentlivet?
Svaret är ganska enkelt, då jag inte haft en inkomst på två månader, 
Och ja, 
nu börjar det verkligen kännas.


Men, 
Då jag arbetade heltid i november och får full lön på måndag, har mat i frysen  så att jag klarar mig och världens bästa karl som bjudit mig på Hobbit-filmen så går det ändå ingen nöd på mig.

Och, ärligt talat, 
Ibland tror jag det är lite nyttigt att vända på enkronorna för att ha råd med mjölk, det sätter lite perspektiv på saker och ting och man inser sakers rätta värde.


"Och ja,
Det går faktiskt att leva på luft, kärlek och mikrogröt,
Ett tag i alla fall.. ;-)" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar