bron

bron

lördag 16 augusti 2014

Somliga går med trasiga skor..



Ja ja.. men de är ju så sköna..
Somliga går med trasiga skor..
säg.. vad beror det på?¨
Cornelis Vreeswijk

För någon vecka sedan grubblade jag lite på en sak. Det störde mig lite. Irriterade mig lite. Och framför allt, 

Det tog onödigt mycket energi.

Men så,
så bestämde jag mig,
bestämde mig för att bara släppa allt,
bestämde mig för att bara låta saken vara..

Istället gled jag ner i min sköna chill-outskor  med stora hål i (de är så sköna att jag bara vägrar att skiljas från dem).
Knappade in cornelislåtar i mobilen,
Tog min herrn under armen och gick ut i den 
   stjärnklara natten.                                                      
   Herrn barfota,
   Jag i mina trasiga skor,

   Dansande i gräset till Cornelis,
   följt av ett nattdopp under stjärnorna.
   Jag och herrn.
   Tillsammans.
   En sommarnatt som var vår,
   vår och ingen annans.

    
   Livet är för kort för att slösa energi 
   på onödiga ting  <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar