bron

bron

onsdag 13 juli 2016

Strandsatt, Skeppsbruten, Robinsson Kruse ala lyxstyle..

Vad gör man när båtmotorn börjar ryka?


Några dagar in i semestern,
Som började med ett vackert, roligt och magiskt bröllop i Uppsala,
Så kände jag mig fortfarande en aning stresssad,
Uppe i varv..

Det blir lätt så,
När man går från full fokus,
Full speed jobba-skriva-bröllopstal-i-bilen-och-springa-in-på-hotellet-och-fixa-håret-en-kvart-innan-vigseln
Den typen av aktivitet,
Som kan få en en aning uppe i varv.

Och trots att det följdes av flera lata dagar,
Med goda vänner, bad, hängamatte-häng och chill på Ekön

Så var det inte förrän jag satt ensam på en brygga
Iförd ett par gula foppatofflor
Med en rykande båtmotor bredvid mig,
Som jag verkligen varvade ner,
slappnade av,
Och började andas igen.

Jag och mor,
Vi tvingades ro,
Avstyra en del planer
Tacka nej till en del event.

Istället satt vi där,
Strandsatta på vårt Ekön,
Och bara njöt.

Och ja,
Det finns värre öden här i livet,
Än att vara strandsatt, skeppsbruten och fast,
På denna ö,
Som vi kallar Ekön. :-)

När regnet öste ner en morgon tände vi en brasa och bara
chillade.. ja livet är extra gott ibland :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar