bron

bron

tisdag 18 december 2012

Att kämpa in i det sista

En bok som handlar om det vi alla redan vet..


Det är tuffa tider nu.
Jag försöker sätta fingret på det hela.
Men det är lite klurigt..

Jag älskar mitt yrkesval.
Jag har alltid varit medveten om att det är en tuff bransch
Och jag har alltid valt med hjärtat.

Men ibland blir jag ändå lite trött.
Trött på att alltid vara stark.
Trött på att inte kunna planera mitt liv.
Trött på att alltid leva i ovisshet.

Branschen har blivit hårdare.
Tidningen Dala-demokraten sparkade nyligen nästan alla sina anställda och sålde sedan sitt hus för att ha råd med lönerna.
Varslen duggar tätt och många vänner och bekanta i journalistbranschen säger samma sak.
” Det är dags att ge sig av. Det är dags att byta bransch. Rädda sig den som kan”.

Men trots det så står jag stadigt kvar.
Jag älskar mitt jobb och jag är ingen gröngöling längre.
Min tid på fältet har jag gjort mig stark, erfaren och självsäker.
"Jag kommer att fortsätta kämpa in i det sista".


Och det är nu.
När hela tidningsvärldens är i gungning.
Det är nu.
När vi alla ändå riskerar att dö
Som jag lika gärna kan gå ”all in” och satsa alla kort jag har.
På mitt liv, mitt hem och mitt drömjobb här i Kalmar och på Öland <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar