bron

bron

måndag 24 december 2012

Tillbaka i spåret

Tramsar i spåret.. .

Jag firar jul hemma hos mamma i år.

Det är minst tio år sedan jag stod på ett par skidor och när jag var hemma så passade jag på att låna mors gamla längdskidor. (Alltid väldigt praktiskt då hon, jag och min syster har samma skostorlek.)

Och trots att jag var ovan, vinglade runt i spåret och hade en stor halsduk som fladdrade runt huvudet,
Så blev jag helt såld.
Längdskidor var en del av min barndom och oj vad jag har saknat det!

Mor gick med på att jag tar med mig hennes gamla längdskidor till Kalmar under villkoret att jag faktiskt använder dem.
Så nu ska jag se till att ge mig ut i spåret på Stensö!

Kanske har jag hittat en ny rolig träningsform..
För med fint spår och vackert väder var sex kilometer i spåret inga problem
Samtidigt som det var riktigt roligt!


Det var kul att åka längdskidor igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar