bron

bron

söndag 10 februari 2013

Att hitta en balans..

Lite "dagen-efter" dåligt samvete..



Vi hade några vänner över på middag igår.
Det var riktigt nice och det blev riktigt gott.

Men ändå så kände jag lite lätt ångest när jag vaknade i morse.
Det här var den första helgen sedan nyår som jag blivit salongsberusad, ätit godis, chips,god onyttig mat, hamburgartallrik och efterrätter.

Missförstå mig inte.
Jag vill inte avstå från livets goda. Jag gillar god mat och jag har inget emot att festa till det ibland. (Och när man är nyttig hela tiden så kan det bli så jäkla tråkigt)

Men.
Nu när jag ska komma tillbaka till vardagen,
så känns det lite extra trist att stoppa i sig saker som jag undvikit så länge.

Så mitt mål just nu är att försöka hitta en bra balans,
Jag vill kunna unna mig godsaker här i livet.
Men inte i lika stor skala som jag har gjort tidigare.

Jag har också hittat rytmen i träningen igen och den biten börjar kännas riktigt bra.
Jag tränar fyra till sex gånger i veckan.
Och just nu är min kropp verkligen med på noterna.

Träningen ger mig energi.
Jag känner mig starkare, piggare och gladare.
Jag sover bättre och just nu är träningen väldigt lätt att prioritera.
Då den får mig att surfa runt i ett skönt rus,
Ett rus av endorfiner.

Men, som sagt, nu gäller det att hitta en bra balans..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar