bron

bron

söndag 15 juni 2014

Januari..

Brr.. Januari var en kall månad.



















Januari.

Grått.
Kallt.  
och mörkt.

Jag kliver ur min bil i hamnen i Oskarshamn. 

En isande vind, 
Jag drar kappan tätare omkring mig. 
En av jackans knappar har gått sönder, 
Kylan tränger sig på,
Det är kallt. 

Ett pipande ljud.
Med stela fingrar drar jag fram mobilen.
Klickar fram meddelandet.
Och möts av två fötter. 
Två fötter i en solstol. 

Min vän är på en paradisö. 
(Eller med närmare eftertanke så var det väl typ Mallorca). 

 Men just där. 
Just då.. 
Så längtar jag bort.. "


Januari var både en tuff och en skön månad..

Då jag..
* Tränade 5-6 dagar i veckan,
* Jobbade mer än heltid,
* pendlade till O-hamn (två timmar om dagen)
* Och struntade helt i skräpmat/godis och onyttiga ting..

Och ja,
Självklart så njöt jag..
Av endorfinkickar,
Julkilon som försvann
Och känslan av att må bra och investera i mig själv.

Men.
Januari månad var ändå en aning slitsam.
En aningen för många "duktighetspoäng" på en gång.
"Egentligen tror jag mer på balans"

Mysigt med simträning innan jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar