bron

bron

måndag 30 januari 2017

Dagen jag föll..

Svärmors semlor.. för goda att avstå :D

Jaha,
I år föll det,
I år så bröt jag min vanliga rutin att vara superduktig, nyttig och träna hårt i januari..

Eller,
Det började bra,
Med en springrunda och inget fuskande med maten..

Men,
En solig dag mitt i januari
Så tog jag och svärmor en promenad och gick förbi hennes hus
Det doftade nybakade semlor...
Och då jag älskar älskar ÄLSKAR semlor,,
Så tänkte jag att okej.. ett litet undantag kan jag väl tillåta mig själv att göra?

Och det hade väl kanske stannat där,
Om jag inte dagen efter blev bjuden till min 80-åriga (isch) granne,
Som hade ansträngt sig och dukat fram ett stort kakfat med läckerheter
Och ja, det går ju inte att tacka nej då..

Och så kom dag tre,
Dagen då lilltjejen var grinig och ledsen
Dagen då jag påbörjade flera projekt som föll ihop
Dagen då jag skulle göra något så enkelt som att lämna tillbaka en tröja och möttes av en sur dam i kassan

Och ja,
Det var dagen då jag gav upp,
Struntande i vilket, lyftet mobilen och ringde min karl:

- Hej älskling, jag ger upp nu. Jag orkar inte vara duktig idag. Kan du köpa kebab med dig hem... Och semlor! : D

Och ja,
Jag som brukar vara så strikt i januari (köra stenhårt på att träna och äta rätt)
Tyckte ärligt talat att det var lite skönt
Lite skönt att ge upp
Och lite skönt att tänka..

"Äsch, jag är faktitskt en trött småbarnsmamma just nu, jag har rätt att inte vara så himla perfekt utan det är okej att inte vara så stark och duktig jämt" :)

Jag får bli en nyttig superwomen någon annan dag istället.. ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar