bron

bron

söndag 15 januari 2017

En liten idé...



Jag har länge funderat på detta

Haft denna tanke lite i bakhuvudet,
men inte riktigt kunnat formulera den,

Men,
Jag har alltid varit väldigt förtjust i serier och illustrationer,
Speciellt de som har viss självbiografisk karaktär,
Som till exempel Rocky, EM och HejHejVardag (som är helt lysande)


De senaste åren har jag också själv,
 då och då,
gjort små skisser/streckgubbar i olika vardagssituationer
Och när jag lagt ut dem i sociala medier så har jag fått ganska trevliga kommentarer kring dem,

Jag är dock fullt medveten om att jag inte är någon talang i att teckna eller måla
till skillnad från till exempel mina vänner Sanna och Lina som är fantastiskt skickliga illustratörer och konstnärer

Men,
Jag brukar ändå kunna fånga en känsla med mina skisser
Och då det händer ganska mycket i mitt liv just nu,
Då jag nyligen flyttat med min sambo till ett litet hus på landet på öland och just nu skriver med en hand då jag har en två månaders dotter i min famn, (därav cirka 372 stavfel i denna text ;)

Så tänker jag att det kan vara kul att berätta lite om vår vardag med hus, bebis och livet på landet (utan att behöva lägga ut bilder på lilltösen)


Och eftersom jag,
som jag redan nämnt,
 har en liten bebis i min famn så tänker jag inte analysera för mycket kring den här idén,
Utan nu bara kör jag, startar ett konto och ser hur det går! ;)

Välkomna att följa mig på instagram:
@FrökenFinnas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar