bron

bron

torsdag 1 mars 2018

I stormens öga..

Fåken.. Dock så har jag klarat mig ganska så bra.. Trots att jag bor på Östran
Öland och pendlar till Kalmar, så har jag nästan alltid lyckats tajma in
ögonblicken i stormens öga.. Och mina turer genom fåk har varit få och
korta...


Ett av dessa ögonblick av lugn mitt i
stormen


Fåk
Blandat med kaos 

Och en lite oväntad känsla av värme.. 

För det är ju också.. lite spännande, 
Lite mäktigt. och en ganska så cool känsla.. 
När alla samtidigt tvingas till någon form av kollektivt lugn

Värmande ord
Vardagshjältar, människor som bryr sig, 
Folk som hjälps åt med fastkörda bilar och snökaos

En stark känsla av ett vi, 
Att just nu,
så tar vi en paus från det vanliga vardagspusslet..

Den vanliga stressen

Just nu, 
Så bara lever vi..
Och det är det viktiga.. 



Skulle bara göra ett kort ärende i Borgholm men blev kvar hela
dagen när fåken svepte in.. Men köpte lite varm
choklad med vispgrädde och slog upp kontoret på Borgholms
bibliotek.. Det gick ju bra det med.. en oväntad men ändå
ganska fin dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar