bron

bron

fredag 30 mars 2018

Längtar...

Köpte vårens fröer idag som jag ser fram emot att plantera
i helgen! :) 















Ååå...
Jag känner mig peppad..
Och väldigt sugen.. att börja
Med våren

Jag vill fixa i trädgården,
Plantera.. ta tag i vår löjligt stora tvätthög..
Och hänga kläder på klädsträck..  (Då vi saknar torktummlare så blir det bara att ta det nödvändigaste just nu)

Jag vill göra vårutflykter... till trollskog och fågeltorn
Odla kryddor, köra skräp till tippen
Och köpa en ny fasadflagga (då vår gamla blåste sönder)

Kort och gott,
Jag vill kliva ur denna vinterdvala...

Och jag längtar så.
Till att våren ska vakna.. kicka igång..
Så att vi kan kavla upp ärmarna .. och börja jobba..

Det kan hända att jag gick lite bananas inne på blomsterlandet..
Vuxenpoäng när man av sig själv känner sug att sätta lite vårblommor..
(Det kan hända att några av dem egentligen inte ska planteras
nu när det är så kallt.. men de var så fina och jag är optimist. jag tror på
våren!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar