bron

bron

måndag 18 mars 2013

Mitt älskade Öland


En stor del av helgen tillbringades under en varm filt på Öland.


I slutet av förra veckan hade jag extremt mycket att göra.
Jobb, intensivplugg (inför dyktenta), dyktenta, dyklektion och ett mycket viktigt brev.

Då jag inte ville missa någon av dessa deadlines lade jag in en extra växel.
Och medan dessa saker fick högsta prioritet fick allt annat bara falla.

Disken fick stå och växa i köket.
Träningsrutinerna ignorerades,
Och en natts sömn fick helt stryka på foten.

Så när jag var klar med jobbet i fredags var jag helt slut.
Jag och herrn packade in katterna i bilen och körde direkt mot Öland
och i samma ögonblick som vi passerade Ölandsbron började jag slappna av.

Vi stannade bilen i Störlinge,
Klev ut i en gnistrande stjärnklar Ölandsnatt.
Och kröp sedan ner under en varm filt i svärföräldrarnas soffa.

Det blev en riktigt skön Ölandshelg då vi:

* Myste ner oss i soffan och hyrde film. (Hyrde film the old way och körde hela vägen in till Borgholm för att välja film).

* Spanade efter kometer. 

* Åt många goda kakor hos Magnus underbara moster Inga. (Som är exakt som min finlandssvenska moster Ines ;).  

* Och chillade i solen en stund vid herrns sjöbod.

Jag längtar så till sommaren när vi kan sova över i sjöboden och åka och bada vid vår favoritstrand! (En strand som de flesta turisterna INTE känner till, givetvis ;).

Gott att sitta i solen vid sjöboden, sommaren får gärna komma snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar