bron

bron

söndag 27 januari 2013

Det närmar sig...

Snart får min partyhatt gå ut igen. ;)

Precis innan nyår gick jag igenom mina finkläder och insåg att allting satt tajt.
Till min fasa insåg jag också att mina vanliga byxor inte gick att knäppa längre.

Där och då bestämde jag mig.
Jag bestämde mig för att göra ett januari-experiment med löftet:
” Innan januari är slut ska jag vara i de där byxorna igen. Och de ska banne mig sitta bekvämt”.

Så under januari månad har jag helt avstått från:
Läsk, godis, efterrätter, kebab, pizza, hamburgare och alkohol.
(Mycket sallad och loka har det blivit)

Jag har också tränat,
Tränat som aldrig förr och under januari har jag växlat mellan:
Box, skidåkning, medelpass, intensivpass och cirkelfys (fyra-sex gånger i veckan).


Resultatet?
Jag har gått ner fyra kilo. (Och jag satsar på ett kilo till nu de sista dagarna)
Jag sover bättre.
Jag har inte haft huvudvärk en enda dag. (vilket jag de senaste månaderna drabbats av ungefär en gång i veckan).
Och mina byxor sitter snyggt och bekvämt igen. =0)

Och det märks att min kropp mår väldigt bra just nu,
Jag känner mig starkare
piggare, gladare,
och snabbare i huvudet.

 Och nu,
nu återstår egentligen bara en sak,
(Förutom att fortsätta träna och hitta en bra balans mellan nyttigt och onyttigt i vardagen)
Så har jag ett uppdrag till:

Nu ska jag banne mig gå ner på stan, köpa mig en riktigt snygg klänning, ta på mig min partyhatt och sedan gå ut och dansa natten lång”



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar