bron

bron

fredag 18 januari 2013

En aning besatt..

Helt såld på min nya träningsform

Nyligen tog jag min första tur på längdskidor i Kalmar.
Det var sagolikt vackert.
Fint spår, gnistrande snö och känslan av att glida fram genom ett vinterlandskap.

Att jag är väldigt ovan, helt saknade valla och ständigt blev omkörd av pensionärer.
Det gjorde inte så mycket.
Det är fortfarande fruktansvärt roligt!

Och trots att det bara har gått några dagar,
så känner jag mig redan en aning besatt.

Jag har börjat sätta mig in i det här med valla, glidvalla och fästvalla.
Jag har helt ignorerat träningsvärk och ”jag-vilar-från-träning-idag-idéer.
Istället har jag ivrigt gett mig ut i spåret och gett mig DEN på att jag ska köra en mil om dagen.

Jag vet att det är precis nytt.
Men när en tur på skidor innebär både motion och samma känsla som man får efter en dag i fjällen.
Då har man hittat en träningsform som man trivs med <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar