bron

bron

torsdag 11 oktober 2012

Fullt schema

-->                                     Fick dessa söta grodstrumpor av svärmor.
                                          Visst borde man automatiskt bli anställd 
                                          när man bär sådana? ;)



Jag har inte haft en lugn stund sedan jag blev arbetslös.
Nu har det förvisso bara gått några dagar.
Men just nu är det lite skönt att äntligen ha tid.

Tid till att :
Simma, spela squash, gå på friskispass.
Sitta länge i bastun (efter simning och friskispass ;).
Städa ur frysen.
Byta ut trasiga glödlampor.
Laga den trasiga cykeln.
Ta mysiga höstpromenader.
Fixa med viktiga papper
Städa och tvätta bilen
Fylla år (utan att stressa med städning och matlagning)
och
Fika med tidigare radio-kollega, riktigt trevligt! :)

Jag har ju varit arbetslös tidigare.
Och jag vet ju att jag blir väldigt rastlös efter ett tag.
Men just nu så försöker jag göra det bästa av situationen.

Jag har också gjort en lång saker-att-göra-när-jag-är-arbetslös-lista.
Och om jag är arbetslös länge så kommer det bli riktigt fint här hemma.
Nästa vecka blir det nog att ge sig på att städa ur garderoberna. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar