bron

bron

torsdag 11 oktober 2012

Mitt nya jobb

 
-->                                       Min nya arbetsplats! ;)

I måndags började mitt liv som arbetslös på riktigt.
Och jag kunde omöjligt ha fått en bättre start då jag och Josefine började dagen med ett parti squash. (Jag hade glömt hur kul det är att spela squash).

Sedan knatade jag vidare till arbetsförmedlingen för att fylla i roliga nu-är-jag-arbetslös-papper.
Och när jag satt där på arbetsförmedlingen fick jag ett telefonsamtal.
Ett telefonsamtal som man bara drömmer om att få när man har hunnit vara arbetslös i tre timmar.

Så här lät det:

Ring ring:
Jag: Hej, det är Lena.
Chef: Hej Lena. Vi hörde att du inte jobbar på Östran längre. En av våra reportrar på Kalmar Läns Tidning ska ta semester en vecka i slutet av oktober, vill du jobba åt henne den veckan?

Om jag vill?
=0)

För några år sedan var jag på intervju på Kalmar Läns Tidning.
Det var ett längre vikariat och jag var väldigt nära att få det,
men jag föll på mållinjen.
Och det har alltid retat mig lite att jag var så nära,
Så nära att få jobb på en tidning som verkar så trevlig och rolig att arbeta på.
Samtidigt som den utgår från Kalmar/Nybro/Emmaboda och Öland ;)

Så nu är jag väldigt glad för att jag har fått inhopp på Kalmar Läns Tidning!
Det faktum att jag inte heller hade hunnit söka dit än, utan att det var Kalmar Läns Tidning som ringde upp mig.
Det gör ju inte saken sämre.
Det är ju lite smickrande att ha blivit headhunted.

Snacka om en bra början på arbetslösheten ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar