bron

bron

onsdag 17 oktober 2012

Idag tar jag ledigt

-->
                                          Idag får våra odjur Sten och Rut sällskap ;)


Jag vaknade med huvudvärk idag.
När det händer brukar jag vanligtvis ta en huvudvärkstablett.
Muttra lite.
Klappa katterna och drömma om att få stanna kvar hemma.
Och sedan beger jag mig alltid mot jobbet.

Men idag.
Idag när jag vaknade och kände av ett lätt dunkande i huvudet.
Så slogs jag av tre mycket trevliga insikter.

De tre insikterna löd:
1. Idag är jag arbetslös.
2. Idag KAN jag ta ledigt från alla ärenden och måsten.
3. Idag kan jag ta sovmorgon, vila ut och sedan göra precis vad jag känner för att göra resten av dagen :)

Så idag.
Idag tar jag ledigt från arbetslösheten.
Idag ska jag vila, se film, läsa, gå höstpromenad och göra precis vad som faller mig in.
Man måste ju få någon förmån  när man är arbetslös =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar