bron

bron

torsdag 12 oktober 2017

Det här med att jinxa..


Vi har haft både lätta och lite tuffare perioder men över lag så tycker
jag att det har varit väldigt mysigt att vara hemma <3


Har du haft det bra på föräldraledigheten?
Jo tack, det har varit mysigt, jag fick ju en sådan där som sover.. 

Respons: Morr.. hmmmf... grrr.. (Så.Kul.För.Dig.Då)

Och för sent inser jag mitt misstag: 
- Eeee.. alltså.. hon sover ju inte alltid.. vi har absolut skriknätter

Men det går inte att ta tillbaka.. 
Jag har sagt orden.. 

Och jag vet, 
Att nu finns det ingen återvändo.. 
Nu blir det..  En Skriknatt

Alltid.. Varje Gång.. Som jag råkar säga en sådan sak..

Och det mest retliga är..
Det är ju inte ens helt sant.. 
Det här med att vi skulle ha en konstant sovande tjej..

Saningen är snarare..

1. Vi fick ingen kolikbebis (Tack gode gud för det!)

2. Det första halvåret, med flera uppvak per natt, var slitsamt men det har jag helt glömt bort nu

3. Den där perioden, då hon sov ingenting i två veckor, konstant.. var också extremt slitsam men det har jag också helt glömt bort nu..


Och nu sitter jag här, 
Ångrar mina ord.. 

Och helt utan att ljuga.. 
Så måste jag stänga ner datorn nu... 
För.. Någon ...har börjat... skrika!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar