bron

bron

lördag 7 oktober 2017

Röj.. Mer Röj.. Barnkalas

Det var ett väldigt trevligt och mysigt kalas,
Men det blir en del röj när fem 1-isch-åringar ska leka :) 


Barnkalas idag,
Och jag är
Så trött

Och så insikten
Herregud
Det är inte ens vårat kalas

Vårt är ju om några veckor, 
När jag har börjat jobba, 
heltid, 

Känns...
Som en bra plan..? 

Och så fylls jag åter, 
Av den där klubbande tröttheten
Som drabbar än då och då
När man är småbarnsförälder

Men,  
Det var ett väldigt mysigt och roligt kalas
                                     Och efter att ha röjt runt med kompisarna i flera timmar,
Så däckade hon direkt när vi kom hem

Och nu sitter jag i soffan, 
Magnus istallerar sin nya spelmaskin
Och jag är nog ganska redo, 
Att däcka jag också! 


När lilltjejen slocknat så kan vi tända ett ljus och ha bordet
utan att riskera att hon river ner det. Riktig lyx. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar