bron

bron

lördag 21 oktober 2017

Första arbetsveckan bjöd på..

Soffan, OnePiece och ett glas julmust.. var exakt vad jag behövde denna
fredagskväll.. efter en minst sagt intensiv vecka




















Min första vecka på jobbet, (Efter ett år som föräldraledig) bjöd på...


KAOS
Eufori
3200 olästa mejl
Lösenord, uppdateringar och installationer

Ett missat tåg
Många kära återseenden,
Adrenalinpåslag
Och den klassiska "Efter-semester-känslan" gånger 12.

Samt,
Den totala lyxen,
Att få sitta vid ett bord och äta varm mat
Samtidigt som jag kan föra en konversation utan att bli avbruten.

Kort och gott,
Den första arbetsveckan,
Bjöd på...Extra allt

Och det var först på fredagen,
Innan jag skulle gå hem,
Som hjärnkontoret kickade igång igen
Och jag började jobba på riktigt

Och ja,
Det var lite snopet att gå hem,
När hjulen äntligen börjat snurra

Och jo,
Man är ju aningen trött
Efter en första jobb-vecka
Blandat med bröllop (våra vänners) och en liten tjej här hemma som fyllde ett

Men,
Trots denna trötthet
Så har jag också en stark känsla..
En känsla av att det här kommer bli bra.. Riktigt bra.. ;)



Eller ok, riktigt alla i det här hushållet kanske inte håller med om känslan
att det kommer bli "riktigt bra" nu när jag och Magnus byter roller.. ;)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar