bron

bron

fredag 8 september 2017

En vanlig (och ganska fin) dag som föräldraledig..

Bebisgos.. det mysigaste som finns <3

Ca 07.00
Vaknar av att lilltjejen börjar gnälla från spjälsängen
lyfter upp henne i vår säng,
Gosar ihop oss,
Upptäcker att hennes fötter är iskalla (Dags att stänga det där fönstret vi alltid har öppet i sovrummet kanske?)

Halvt i sömnen börjar jag tänka tankar som kallbrand, förfrysta fötter och hypotermia..
Och att man kanske inte ska värma upp henne för fort under täcket?
Hej hej trötta mammahjärna..
Men till mitt försvar så har hon väldigt kalla fötter ;-)

Magnus kliver upp och stänger fönstret,
Lugnar mig med att vi inte befinner oss på toppen av Mount Everest
Och att det kanske skiljer sig en aning mellan kylan där och vårt svala sovrum
Han lägger sitt täcke och lite kuddar runt lilltjejen så att hon inte ska rulla ur sängen
Innan han beger sig till jobbet

Hon suckar nöjt,
Somnar om,
Jag slumrar också till bredvid henne,
Det mysigaste som finns <3



Jag är en aning trött på Babblarna nu ;.-) 













Ca 15.00
(Eller, egentligen cirka hela dagen)
Tar äntligen tag i det där tvättberget (Som jag har ignorerat i ungefär en vecka)
Till mitt försvar så har det också regnat konstant i en vecka
Och det blir ju genast lite krångligare när man inte kan hänga upp tvätten utomhus
Men nu får den torka bäst den vill inomhus

Lilltjejen tycker dock att torkställningen ser väldigt spännande ut
Och i ett obevakat ögonblick försöker hon klättra i den och lyckas välta den över sig,
Som tur är så skadar hon sig inte..
Dock så lär hon sig ingenting heller utan ska prompt krypa dit och dra ner den igen

Efter att ha krypit efter och stoppat henne ex antal gånger,
(Ni vet när bebisar blir sådär maniska och bara ska göra en grej som de inte får ;-)
Så tröttnar jag och slår på babblarna på tv:n,
En liten lugn stund i alla...
Det är värt det .. försöker jag intala mig... när youtube-klippet som går på repeat åter igen vrålar... ÅÅÅ vi köööör..... i kööööörrrr!!!



Faktiskt ganska skönt att springa
i regnet, och väldigt vackert när
flera rådjur skuttade runt på fälten
runt om mig... Älskar att bo på
landet <3























Ca 18.00

När Magnus kommit hem med hämtmat och vi tittat på ett nytt avsnitt av serien vi knarkar för tillfället (som råkar vara just knarkserien Narchos)
Så lyckas jag,
Trots regn och trots att jag hunnit sjunka ner djupt i den sköna soffan,
Förmå mig själv att ge mig ut på en springtur

Vågar knappt skriva att jag springer ganska så ofta numera (Då man inte vill framstå som en sådan där jobbigt duktig person som stressar folk med sin hurtighet)
Men för mig har det blivit en riktigt skön stund med egentid,

Och sedan min Runkeeper kraschade för några veckor sedan,
Så springer jag min runda och njuter av musik, majsfält, rådjur, rovfåglar och en och annan räv
Samtidigt som jag slipper Runkeepers ständiga:
Du har nu sprungit 0,8 km (när det känns som om man sprungit ungefär en mil, minst)

Det är skönt att slippa den stressen,
Stressen att veta den exakta tiden
Stressen att lägga ut resultat, jämföra och ständigt veta exakt hur man presterat
Jag är bara ute och springer för att jag mår bra av det
Jag kommer nog aldrig att laga den där Runkeeper-appen ;-)



En roman om att flytta ut på landet med småbarn utanför
Kalmar.. Kommit halvvägs och gillar den skarpt.. hög
igenkänning.. ska bli spännande att fortsätta läsa! :-) 























Ca 20.00

Lilltjejen har somnat! Tidigt!!! (Ofta somnar hon runt 22.00) så det här känns helt fantastiskt.
Vet knappt var jag ska börja. Valet föll i alla fall på choklad, ett glas vin och nu bloggandet.

Och så blev det ett till avsnitt av den där serien vi knarkar,.. ;)

Nu ska jag njuta vidare av kvällen,
Trevlig helg gott folk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar