bron

bron

måndag 4 september 2017

Trött.. Tröttare ... Småbarnsmamma

Bilden är lite suddig men det passar ganska bra.. då
man är lite dimmig i huvudet just nu.. ;)













Mitt i natten,
Kolsvart
I sjöboden

Lilltjejen vaknar
Skriker,
Trött går jag upp
Trevar mig fram i det kolsvarta mörkret

Stöter foten i hennes resesäng,
Hittar hennes hand
Lyfter upp och håller henne tätt intill

Hon skriker en liten stund
Jag vaggar
Hon suckar, sussar och somnar åter i min famn
Snarkar lite till och med

Jag står så,
Håller hennes varma lilla kropp en stund
Innan jag lägger ner henne i sängen igen,

Fylls av ro och glädje..
Äntligen
Efter två veckor då vi jobbat med att sluta amma

Efter två veckor med dålig sömn,
Nattvak,
Skrik, ledsen tjej och välling på nätterna..

Efter två veckor
Så har vi kommit hit...

Efter två veckor,
Så har vi nu en trygg liten tjej
Som inte kräver amning eller välling..
Utan endast närhet och kärlek,
 för att somna om i natten. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar