bron

bron

onsdag 13 september 2017

Helt slutkörd.

Någon har  inga som helst planer på att somna tidigt ikväll.














*Pling i Pling*
Jag ligger utslagen i soffan,
Försöker hålla kvar en sprattlande ålande tjej i famnen,
Samtidigt som jag plockar upp mobilen.

Sms:et är från en vän som visar en bild på en väldigt fin vagga.
Är min vän (som således är gravid och då också väldigt trött om kvällarna) uppe såhär sent?
Hinner jag tänka,
Innan jag får syn på displayen.

Klockan är endast 20.39.

Men
Efter ett matrace
Med en tjej som inte vill äta min hemlagade mat
Och efter ett kök,
Fullt av disk och inkletad köttfärssås (kleta med maten kunde hon dock tänka sig att göra)
Och efter en lång nattning,
Som inte verkar ha någon morgondag...

Så,
Är Jag
Kort och gott
HELT J*vla Slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar