bron

bron

tisdag 5 september 2017

Loppisfynd..


Mina favoritböcker, alla katergorier :) 












Pettson och Findus,
När jag hittade dessa två böcker,
Under loppisdagen i Borgholm,
Så slog jag till direkt

Dessa barndomens böcker,
Som min mamma kunde läsa för oss om och om igen
ligger mig väldigt varmt om hjärtat,

Och när jag öppnade dem,
Så mindes jag plötsligt..
Varför det är så lätt att förföras av dessa böcker..

Med sina..

Vackra miljöer.. 
Tänk att vi har det så bra att vårt hem påminner lite om
detta <3














Detaljerna.. som den gamla vedspisen..

Precis som det var förr i tiden hemma hos min mommo
i Finland och hos Magnus moster Inga här hemma
på Öland <3


Katten, som bara är så mycket katt ;.)

Exakt vad våra odjur Rut och Sten kan syssla med en
vanlig kattdag <3














Och så självklart alla de små figurerna som man hittar

överallt i bilderna...
Och varje gång man läser boken så hittar man någon ny
liten filur  ;)













Och ja,
Vad jag ser fram emot detta,
Att i framtiden
(När lilltjejen kommit ur sin slita-itu-böcker-och-äta-dem-fas)
Få sitta och läsa dessa böcker
Om och om igen...
Tillsammans med vår lilla tjej <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar