bron

bron

lördag 9 september 2017

Ett spännande projekt..

Plötsligt händer det. Trots att de där tre månaderna (som jag
läste att det kan ta) redan har passerat så fortsatte jag envist att
vattna.. och så plötsligt en dag.. ;) 

För några månader sedan så var min mamma här 
Och vi åt varsin avokado, 
Som var riktigt mogen och fin, 

Och då jag precis höll på att plantera om mina tomater
tänkte jag att jag lika gärna kunde stoppa ner avokadokärnorna i jorden också

Så googlade det, 
Lade dem i vatten ett dygn (enligt instruktionerna från någon entusiastik odlare)
Och läste även att det kan ta flera månader innan något händer

Sedan har de bara stått i två krukor
Placerade i min vanliga vattningsrunda, 
Så har jag envist fortsatt att vattna dem trots att inget hänt 

Men så plötsligt.. 
En dag :-) 

Och nu har den kommit en bit.. ingen aning om hur en
 avokadoplanta ska skötas.. får nog googla på det snart igen,
så den lilla luringen överlever.. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar