bron

bron

fredag 15 september 2017

Lyxig egentid (när man är småbarnsförälder) är att..

Att bara få sitta på sitt favoritcafé och titta ut på folk i
lugn och ro.. <3













...Lämna in bilen på service i Kalmar..

Och sedan i flera timmar tvingas strosa runt inne i stan utan barn (medan lilltjejen är hos farmor) och inte kunna åka därifrån förrän bilen är färdig ! :-)

Och oj,,
Vilken lyx!

Jag gick till mitt favoritfik,
Beställde in en stor chokladboll
Satt bara och njöt av tystnaden och lugnet
Och tittade på folk som gick förbi utanför fönstret

Jag gick runt i affärer,
Rörde mig fritt i trappor och provhytter
Utan att släpa runt på en tung barnvagn och en otålig liten tjej

Jag kunde stå lääännge på barnavdelningen,
Och titta på fina barnkläder i lugn och ro
(OBS, Varning, livsfarligt, speciellt när man har flera vänner som snart ska få bebisar,
och det finns sååå sööta små bebiskläder.. kan bli dyrt ,-)

Och då jag snart ska börja jobba igen,
Och precis har slutat amma (Och således under ett och ett halvt års tid gått runt i gravidkläder och sedan sunkiga amningskläder)
Så unnade jag mig att föra över en del pengar från mitt sparkonto

Och köpte byxor i rätt storlek (som inte är för stora och måste hållas uppe med ett skärp)
Köpte träningskläder som det inte är hål i
Samt lite andra baskläder

Och ja,
Det är ju faktiskt ganska lyxigt att jobba på kontor
Då man "måste" ha lite snygga kläder också
Eftersom vi jobbar mycket med representationer, möten och gäster ;-)

Sedan så cyklade jag (Frihetskänsla!)
Tillbaka till Norrliden på verkstadens rangliga cykel
Och betalade med ovanligt stor lätthet den ganska så dyra notan för bilservicen.

Och ja,
det är inte ofta man känner såhär
När man lämnat in bilen på verkstad,
Men denna gången,
så kändes det faktiskt
Som ganska så väl spenderade pengar.. ;-)

Wow, bara den känslan att cykĺa igen,, en liten nackdel med att
bo på Öland är att man inte kan cykla till jobbet längre  :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar