bron

bron

torsdag 28 september 2017

Nedräkningen har börjat..



Kontrar snart-jobb-igen med att glida runt i min OnePiece och
inte göra något vettigt. Eller.. mysa med lilltjejen är ju rätt så vettigt! ;) .

















Nu närmar den sig,
Dagen D.
Då jag ska kliva ur den här mysiga barn- och bebis-bubblan
Och börja jobba igen!

Och såhär,
Efter snart ett år som föräldraledig, (Tack Sverige!)
Så har jag hunnit bli ganska effektiv,
Jag har fått in rutiner, små knep och kan få ganska mycket gjort,
En vanlig dag som föräldraledig..

Men nu,
När dagarna som jag har kvar med lilltjejen blir allt färre,
Så tenderar jag att vilja göra allt mindre..

Och igår struntade jag i disk, städning och andra "måsten"
Istället klev jag i min OnePiece
Tog lilltjejen i famnen och satt i vår hänggunga i trädgården
Lilltjejen somnade i min famn och jag satt och lyssnade på trädens susande

Och det är exakt så jag vill göra nu,
Tanka så mycket mys med lilltjejen det bara går,
Den här sista tiden,
Tiden som bara är vår <3


Det finns få saker som jag älskar så mycket som att sitta under ett stort
träd och lyssna på när vinden susar i trädkronorna <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar