bron

bron

måndag 18 september 2017

Låg på energi..

Zombie-trött idag 




















Idag.. 
Var dagen då.. 

1. .... Jag var zombie-trött och hjärnan gick som i slowmotion...

"Jag kan ju vara effektiv och koka korv till lunch samtidigt som jag matar lilltjejen",
Tänkte jag och satte på spisen.

En bra stund senare inser jag att jag fortfarande står, likt en zombie, och stirrar på vattnet som kokar samtidigt som jag håller lilltjejens mat i handen. I ögonvrån ser jag hur lilltjejen, iklädd prickig haklapp, sitter och tittar frågande på mig medan hon viftar lite med sin lilla plastsked...



Trött mamma och trött liten tjej. <3

















2. .... Lilltjejen härjade omkring, var ledsen och grinig (Kanske ny tand på g?)

Jag bestämde mig då för att ta fram vår hänggunga när jag inser att jag har glömt den ute i regnet (Igen!) och att den är kall och blöt (Igen!)

Men eftersom lilltjejen sover så bra i gungan och det ÄNTLIGEN fanns en liten stund med uppehåll i luften (Det har regnat tre veckor non-stop på Öland) så lindande jag in oss i en filt och struntande i att gungan var kall och fuktig,
Hittade också en blöt mössa i gungan (Som jag letat efter länge ;-).




Rofyllt att gräva fram dagens middag.. 













3. .... Jag tog en liten paus och gick ut och andades...

Jag lämnande en tröttgrinig liten tjej hos Magnus och drog på mig ett par gummistövlar
Gick sedan ut i grönsakslandet och hackade upp potatis
Så skönt att bara komma ut ur huset en liten stund
En fin skörd blev det också.. och potatismos till middag ;.)



Så lugnande när veden sprakar i kaminen. 





















Kort och gott,
Idag hade varken jag eller min man (som var sjuk och hemma) någon ork eller energi,
Vi orkade inte ta tag i kattlådan (som behöver bytas) Sköt fram lilltjejens bad, struntande i disken och jag orkade inte plocka upp en enda barnleksak...

Dock,
Så röjde Magnus upp lite i vardagsrummet när jag lagade middagen,
Hämtade ved och tände i kaminen
Lilltjejen lugnade också ner sig och det blev en ganska mysig kväll,
Vilket kan behövas,
En sådan här dag när vi båda var låga på ork och energi.. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar